Da designen til prinsessebryllupet blei lansert denne måneden, var det først og fremst fargevalget som blei kritisert. AMOs (og ikke minst ESBEN-OISOs) medlemmer lar seg derimot ikke distrahere av slike uviktige detaljer, men reagerte isteden på den språklige bastarden «PrinsesseBryllupet». AMO takker alle sjefer som har sendt oss tips, og som har bedt om forklaring fra Slottsforvaltningen og reklamebyrået som stod bak den tvilsomme designen.

Vi vet ikke om de skyldige har dårlige norskkunnskaper, eller om de har en eller annen obskur designergrunn til skrivefeilen sin, men man kan kanskje ikke vente annet av et firma som kaller seg for «ScanPartner»?

Se også denne artikkelen for andre reaksjoner på konstruksjonen «PrinsesseBryllupet». Artikkelen viser også at journalistene i Aftenposten er livredde for å bli tatt i orddelingsfeil.



Tipsstorm: Andreas Sandberg, Kristoffer Eliassen, Jan Welde, Maria Pederse, Knut Engelskjøn, Terje Bolling , Magni Onsoien, Live Nordby, Wenche Blomberg, Odd Barbakken, Margrethe Rosenlund, John Røset, Henrik Bakken, Ingvill Størksen og Jan Anders Dahl





AMO ville skrevet: «Prinsessebryllupet»